|
|
امروز: چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۸
کد خبر: ۴۶۷۸۱
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۰
برای نخستین بار در کشور، نورد آرک در شرکت ذوب آهن اصفهان تولید شد که این تولید از خروج ۵۰ میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری می‌کند.

محمدرضا کج باف در گفت وگو با تسنیم با اشاره به تولید پروفیل جدید در شرکت ذوب‌آهن اصفهان اظهار داشت: در کل کشور معادن به 2 صورت روباز و زیرزمینی هستند که معادن زیر زمینی نیازمند آرک هستند که برای نخستین بار در کشور نورد آرک در شرکت ذوب‌آهن اصفهان تولید شد.

وی افزود: کل نیاز کشور به آرک در شرایط معمولی 20 هزار تن بوده که اگر آرک های کهنه را نیز مجدد بازسازی کنیم این میزان به 40 هزار تن می رسد.

مدیر روابط عمومی شرکت ذوب آهن اصفهان با بیان اینکه ساخت نورد آرک سبب جلوگیری از خروج 40 تا 50 میلیون دلار ارز از کشور شده، تصریح کرد: همه معادن کشور از جمله معدن ذغال سنگ شاهرود، کرمان و طبس برای نگهداری و جلوگیری از ریزش سقف تونل‌های معدن نیازمند به آرک هستند.

وی گفت: مهم ترین نکته این است که ذوب آهن اصفهان موفق به طراحی، ساخت و تولید این نورد شده که این مهم برای نخستین بار در کشور توسط مهندسان این شرکت انجام شده که هزینه ریالی چندانی را برای شرکت دربرنداشته است.

کج باف خاطرنشان کرد: با توجه به پروژه های توسعه معادن زیرزمینی که در کشور در دست اقدام بوده، تولید نورد آرک سبب شده تا اتفاق جدیدی در نوسازی معادن به وجود آید.

وی با اشاره به صارات این پروفیل تولید شده، گفت: ارزش افزوده این محصول تقریبا 3 برابر بوده و به دلیل خاص بودن محصول در کشورهای دارای معدن از جمله افغانستان، در حال بازار یابی هستیم.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین